Sista måltiden...

Haft en riktigt trevlig em och kväll med goda kakor, annorlunda pannkakor och lördagsgodis... Har funderat mycket runt mat idag.. Vad ska jag äta imorgon och på måndag?? För sen är det kört, flytande i 2v sen operation, sen kan jag inte längre äta mat bara för att det är gott, kan inte vräka i mig och svulla som jag brukar. Men min förhoppning är att jag inte heller ska vilja. Imorgon lutar det åt oxfilé och på måndag önskar jag mig kyckling i gräddsås med paprika å tagliatelle.... Hoppas kocken uppfyller min önskan =)
Har inte rökt sen 16 tiden, och jag är inte direkt sugen än heller, har ju satt dit ett plåster, men gjorde nå fel för jag har inte fått kanterna och hörnen att fästa, kanske är jag för luden.. (satt det uppe på överarmen).. Hur som helst så har jag fixomullat fast det.. Blir konstigt att inte gå ut och ta kvällsröken innan jag lägger mig, men det är väl en vanesak.
Tänker mycket på älskade lilla farmor, saknar henne och har så dåligt samvete för att jag hälsade på henne så sällan medan hon fortfarande bodde hemma. Om jag bara hade tagit mig tid och ork att göra det... Men jag kan tyvärr inte ändra det som varit. Ser på nå vis fram mot minnesgudstjänsten den 3e, tycker i smyg om att gå i kyrkan, varför jag skäms för det vet jag inte. Sinnesro, ödmjukhet och frid känner jag i och med att jag kliver innanför portarna. Jag borde kanske gå dit oftare, inte bara vid begravningar, tror inte direkt på han, Gud. Men nånting finns det väl att tro på.. Sig Själv kanske? Nånting inom en som är större än ens stygga ego.. Hoppas det.
Sen kväll och djupa tankar... Imorse fick jag ångest för vad jag skrivit kvällen före, och så lär det bli imorgon med, men nu känns det riktigt skönt att få skriva av sig sånt jag sällan säger.
Dags att krypa till kojs nu då... Jag å pojken min. En 12åring på närmare 7kg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0