Gröngöling....

Jaha, då har även jag anslutit till bloggarskaran... Om det är för att jag vill vara som alla andra eller för att jag har för mycket tid över eller helt enkelt vill kunna skriva mina egna tankar nånstans, ja det vet inte jag. Jag är fullständigt grön vad gäller bloggar och inlägg och allt som hör till, vet inte ens om jag vill att nån ska läsa det jag skriver, men jag tänkte jag ska ge det ett försök.
Mitt liv håller på att förändras drastiskt, från att vara en lat, överviktigt, rökande könlös blubb så ska jag nu alltså göra helt om... Spännande men skrämmande.. Imorgon ska jag då sluta röka, inte bara försöka utan jag ska sluta. Har köpt plåster idag, och jag hoppas verkligen att dom tillsammans med motivation å dåliga luftrör ska göra susen, med snus gick det ju inte så bra, grät i 3 dagar.  Varför ska jag då sluta just nu då, efter 10 år? Jooo, efter ett år eller mers funderande och över ett års väntetid så ska jag den 12 oktober göra min gastric bypass! Själva operationen är jag inte rädd för, men jag är rädd att jag ska misslyckas med mitt fotarbete. Från att äta oregelbundet å fel ska jag äta 3 måltider och 3 mellanmål om dagen. Varje portion, på ca 1,5 dl, ska intas under ca 20-30 minuter.. Tack vare en av mina systrar så ska väl det gå bra, hon ska nämligen göra en matsedel åt mig... =)  Inte nog med det, jag ska även motionera, som jag i hemlighet har drömt om många år, men som aldrig blivit av.. Ska börja med en promenad om dagen iaf dom dagar gumman går i skolan, ska även promenera på bandet jag ska få låna av en vän =)) JIPPI!!!  Min dröm är ju att leva sunt, orka röra mig och jogga elljusspåret till sommaren... Ingen tror på mig, på att jag klarar av att ändra min livsstil känns det som, och varför skulle dom göra det, när jag knappt gör det själv. Men; JAG HAR EN DRÖM... Nån som känner igen dom orden...? Men jag har ju klarat av att leva efter: Ta en dag i taget och Det viktigaste först förut och borde väl kunna det igen..
Första inlägget avklarat nu då, får se om det blir nå fler..

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du kommer att lyckas nu när du väl bestämt dig!

Lycka till! Kram Johanna

2010-10-01 @ 09:53:24
URL: http://gieken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0