Första dagen på resten av mitt liv.........................

Jaha ja, då sitter jag här och funderar igen. Imorgon börjar resten av mitt liv typ, eller vad man nu säger.. Borde kanske ha ägnat kvällen åt att vräka i mig allt jag kunnat, men är inte sugen på nåt.. Imorgon börjar jag "flyta", 4 påsar med modifast om dagen i 14 dagar sen är det dags för OP!!!! Känns otroligt bra, spännande, fruktansvärt hemskt, helt underbart och jag både bävar och ser fram mot det. Klev upp på vågen idag, står på 99 nu, men mitt socker ligger alldeles för högt just nu, mitt humör börjar svikta och röksuget börjar poppa upp lite då å då. Inne på tredje dygnet nu. Trodde faktiskt inte att nikotinplåster skulle fungera, men jag har ändrat uppfattning!! Vilken grej!!! Tog blodprover och EKG idag, städat och varit på föräldramöte. Man får ju som förälder skämmas. Nya rektorn var där, men HALLÅ??? Vart var alla föräldrar??? Inte många som verkar prioritera sina barns skolgång. Skamligt. Och sen är dom brydd varför ungdomarna bara driver runt och ställer till tok. INTE alla barn, men en hel del, har knappt nån uppfostran, stor i käften, visar varken föräldrar, lärare, andra vuxna eller sina kamrater respekt eller hänsyn. Värst idag; Tydligen cyklar vissa ungar på skolans tak!!! Vad är det för fel på folk??
Jag är inte så gammal, men när jag var i skolåldern skulle det väl aldrig slagit många in att be vuxna dra åt h-vete el.dyl. Nä, min gamla lärarinna hon var bra hon, tog elever i örat om dom var olydiga... =) Nog om det.. Kan inte sova om jag ska jaga upp mig å vara så himla präktig å duktig. Kanske min dotter kommer att vara en värsting om några år bara för att jag klagar på andra föräldrar nu...
Imorgon händer det väl annars inte så mycket, ska öppna upp på eftervården. Kvällens ämne blir nog våld. Intressant...
Onsdag ska jag hämta en ny säng åt gumman som jag kommit över, en loftsäng, men inte full höjd. Torsdag tillbringar jag på sjukhuset med spirometri och inskrivning inför op.
Sen tandläkaren på fredag med stumpan. Lördag blir vilodag och söndag gudstjänst och fira systeryster som fyller 31. TÅRTA!!! Oj, nej, just ja.... Jag får ju inte äta... Men fick min efterlängtade fläskpannkak av mamma å pappa idag!!! MUMS!!!!!
Klockan är visst 22 nu, så då är det dags för mig (som är gammal) att göra kväll. Släcka ljusen, gosa med katten och hoppas på en god natts sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0