Spyless...........

Bläää för idag, eller för ikväll, känner mig spyless, irriterad, trött, lat, utan energi och allt bara är så tråkigt... Känner mig bara sååå liten och utanför. jag känner inget behov av att äta direkt, men allt blir så skumt när alla sitter runt mig och äter, knappt endel törs tugga för min skull =)  Men det är helt okej, blir det jobbigt så avviker jag..
Å sen såna som ska kunna "föräldraskap", vara duktiga och pedagogiska, ska inte dom kunna ge råd istället för att svänga sig med fina krångliga ord och meningar och byta ämne?! 
Nä, skiter i "pedagogiken" och använder sunt förnuft jag. Har fungerat alltid annars, jag menar, ska man verkligen behöva utbilda sig för att vara en bra förälder? Endera har man det eller så inte, och ibland (för det mesta tror jag) så är alla lite bra, lite dålig och lite sådär vad gäller vissa saker, alla är olika. Jag tänker då inte bli predikad för att jag är för auktoritär eller för eftergiven,överanpassad och gud vad allt heter. Jag försöker lära min dotter respekt mot sig själv, mot andra, att visa hänsyn och omtanke. Att vara självständig men ändå be om hjälp, råd och stöd. Vill hon skrika på mig och slå i dörren till sitt rum, ja men låt hon göra det då, till en viss gräns. Om hon inte får prova på, hur ska hon veta hur det fungerar bäst att avreagera sig på?? Hon anförtror sig till mig om saker hon funderar på, hon tycker att jag är den bästa mamman i hela världen, för att i nästa sekund tycka att jag är den sämsta. UT med det bara! Jag tycker det är ett friskhetstecken och trygghetstecken att hon gör det, men tillåter för det inte fula ord, svordomar och kränkande saker. Klart hon är som dom flesta andra barn, säger saker hon inte får när inte jag hör. Men vem gjorde inte det??  Jaja, nån tycker nog att jag är en usel mamma, men det skiter jag i. Deras problem. Sååååå skönt att få ösa ur sig lite.. Känns mycket bättre nu... =)
Imorgon halv nio blir det promenad, ska bli skönt... Sen vette tusan om jag kanske är pigg nog att ta itu med disken... Hmmmm... Tål att tänkas på.... Ha de gött!!!

Kommentarer
Postat av: Anki Olsson

Jag tror att du är en toppenmamma.

Ett barn måste få sina utbrott och spy galla

över allt levande.Hon kan skratta och hon kan gråta

och du kommer alltid att finnas där och stötta henne.När hon en dag är vuxen så kommer hon att minnas allt ni gjort tillsammans och kunna skratta åt det.Nu har du 6 dagar kvar till operationsdagen och det kan vara väldigt jobbigt...Du har ju brutit skåpätande när du har haft tråkigt....Sänder positiv healing till dig vännen.Många kramar från mig.

2010-10-05 @ 20:57:03
Postat av: Nettan

Tack gumman =) Ja men gud, healing, det var länge sen.. Ja det är väl mycket som spökar med mig just nu, jag har ju inte direkt nå tålamod att vänta och tycker den här veckan går så långsamt... kram

2010-10-05 @ 21:17:35
Postat av: AnnaE

Visst är det bra att spy ur sig i en blogg?? Folk får läsa det som vill och strunta i resten! ;)

2010-10-05 @ 22:30:38
Postat av: Nettan

Javisst Anna, jag skriver för min skull. Visst är det väl lite kul att få nån kommentar, men nästan så jag skäms när jag lägger ut länk i fb loggen. Folk tror väl jag söker uppmärksamhet... Haha

2010-10-06 @ 08:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0