Kalasdag...

Idag har min älskade Julia blivit stor, till åldern, igår upptäckte jag att hon faktiskt blivit stor. Hon var på sitt första disco, halloweendisco i Ånge, trodde jag skulle behöva stanna med henne... MEN hon körde hem mig =) Usch, tiden har gått så fort. För 6 år sen låg jag på BB med min underbara dotter, med droger på väg ut ur min kropp, med en ångest som inte går att beskriva. Befann mig i ett förhållande som verkligen inte var sunt, med en självkänsla långt ner i en dybotten.
Idag, då 6 år senare, har jag bearbetat det mesta, skuld och skam finns kvar, men jag tar hand om mig själv och dottern, bor i en trevlig lägenhet med eget kontrakt, är drogfri sen snart 5 år, är singel och trivs med det även om jag har en man i mitt liv som betyder väldigt mycket. Jag står på egna starka ben, självkänslan och tron på framtiden är mycket bättre och jag tror det kommer att lösa sig, dom bitar jag har kvar att jobba med.
Dagen har varit fylld av tårta, städning, trevligt främmande, paketöppning och nu på kvällen kusinkalas hos Moa och Ewa. Jättehärlig dag!!!
Behöver inte ta lika många alvedon som förut, magen gör inte lika ont, ryggen nu istället, men det är för lite muskler där... Jag tog på mig ett par byxor som jag lånat av en av systrarna och ett linne jag köpte i sommar, såg mig i spegeln, från sidan och såg att min mage blivit mindre, känslan, att både känna och se sig smalare och att verkligen kunna se den verkligheten, är enorm... Andra ser att magen krympt och jag kan bara hålla med. Inte mycket än, men det går åt rätt håll.
Julia var jättenöjd med sina presenter och somnade nyss "ovaggad", känns bra i mammahjärtat.  Imorgon ska hon till stan på kalas och jag ska ha en vilo/ta hand om mig-dag. Ska börja redan nu med att krypa ner i soffan med en filt och gokudden och se på tv, utan att ha en massa måsten att tänka på tills imorgon.
Livet känns bra att leva. =)  Go natt på er!!!

Kommentarer
Postat av: M

Hej,

Vad härligt för dig! Minns när jag läste om dig i tidningen och tänkte att det var modigt av dig. Du är stark. Det ligger nog i släkten.

Ta hand om dig,

//M

2010-10-23 @ 22:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0