I´m back...

Första morgonen jag känner mig rätt så normal och som vanligt efter operationen. Fortfarande trött, men inte så konstigt.. Herrrjösses, min kropp har nog fått en rejäl chock!! Allt som jag stoppat i mig förut, mat och inte minst all dricka jag druckit, å nu får den bara nyttiga saker, och enbart vatten som vätska.. Haha.. Tar nog en stund för kroppen att vänja sig.. För psyket också antar jag... Hoppas bara att jag inte blir knäpp under viktnedgången, att hjärnan hänger med liksom.
Jag vet inte vad jag väger idag men det syns faktiskt i ansiktet på mig, ser ut som ett pyttehuvud på en stor kropp.. haha.. Snyggt värre kan jag lova!  Ska väga mig på onsdag tänkte jag, glad att jag inte har tillgång till en våg varje dag för då skulle jag väl bli besatt..
Har funderat lite och jag känner att jag tagit ett återfall till droger nästan, fast medicinskt.. Oxycontin, ketogan och citodon under dagarna på sjukhuset, och även om det är på läkarens inrådan och för otrolig smärta så känns det inte riktigt okej. Jag erkänner att jag faktiskt såg fram mot varje spruta ketogan, inte bara för att smärtan försvann utan även i berusningssyfte. Kändes skönt, hela kroppen och huvudet slappnade av och jag bara susade. Nåt att prata ut om med min fina grupp på eftervården på tisdag. Fick hem ett rör citodon men jag har faktiskt slängt det, använde ju sånt för att sova i mitt aktiva liv och det är så himla lätt att fastna i mediciner man faktiskt får äta, men egentligen inte behöver. Sååå, det var dagens bekännelse. En gång beroende, alltid beroende.
Hade ett trevligt telefonsamtal igårkväll, snäll, fina ord fick jag höra och som jag väntat på dom... =)
Så just nu känns livet gott, ska röja lite i köket, tvätta nån maskin, vila medan gumman är hos mommen o moffen en stund, sen ska jag hämta hem henne och min bil också tror jag om pappa är klar med den.
Ha en bra dag!!!

Kommentarer
Postat av: AnnaE

Va stolt jag blir över dig! Du är så klok och stark! :)

2010-10-18 @ 21:13:42
Postat av: Nettan

=) Tack söta du!!!

2010-10-19 @ 08:03:29
Postat av: Annelita

Du är ju verkligen hur STRARK som helst! Du kan erkänna och se vad som inte är OK för dig! Du ska vara OTROLIGT STOLT över DIG SJÄLV! :)

2010-10-19 @ 09:59:04
URL: http://annelitas.blogg.se/
Postat av: Nettan

Tack Annelita, snälla ord, men det är inte alltid jag är stark, det kan svänga fort... =)

2010-10-19 @ 11:52:08
Postat av: carola

japp gjorde du rätt o slänga dom.. du klarar eftervärken utan tabletter.. jag lovar.. !! kram med massor av styrka....

2010-10-19 @ 18:43:03
URL: http://nattstjarnan.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0