Från den ljusa sidan....

Jo, ni läste rätt... =)  Jag ska försöka se allt från den ljusa sidan istället för från den mörka... POSITIVT tänkande, ta det onda med det goda =)
Jag är fortfarande hungrig, men jag överlever, och det stärker min karaktär och gör så att operationen kommer att kunna genomföras. Å då kommer jag att kunna gå ner i vikt, inte för att jag ska bli smal och snygg, för snygg det är jag ju redan... hahahaha  Diabetesen kanske försvinner, hormoner kanske rättar till sig, jag kommer att kunna vara aktiv på ett annat sätt, jag kommer att orka bära min kropp, jag kan köpa kvinnligare kläder, öka självkänslan. Solen skiner och jag har ett bra liv idag, en underbar dotter och en stor familj som jag älskar över allt annat. Jag har inte många kompisar, men jag har vänner jag trivs med och litar på. Både nya å gamla..
Jag är speciellt stolt över tonåringen i familjen, hon är helt enkelt bäst (å det vet hon)... Hon har verkligen vuxit till en "klok ung dam"...  Mina systrar finns alltid för mig fast vi inte alltid är överens, och deras barn är dom finaste ♥
Mina föräldrar, ja, dom förstår nog inte riktigt hur mycket dom betyder och hur otroligt mycket dom hjälper till genom att bara finnas.
Visst, livet är verkligen inte perfekt, men det är mitt och jag har mat i frysen, vatten i kranen och tak över huvudet. Finns så många som inte har det. Jag har min familj, finns dom som tyvärr inte har det, dom som mist sina nära av olika anledningar. Så jag kan bara vara tacksam för det jag har och skickar en STOR kram till dom som behöver det.
Ha en strålande höstdag!!!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Åh vad roligt att du börjat blogga. Blir spännande att följa vägen till ditt nya liv =) Kanske kan du skicka en uns av inspiration till mig också som måste ta tag i gravkilon och snusbegär. Blää

2010-10-02 @ 15:54:09
URL: http://zelsa.wordpress.com
Postat av: Nettan

Haha, tack, men roligt vette tusan.. =) Men man läser ju på egen risk.. =)) Kram

2010-10-02 @ 16:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0