Dagen idag...

Haft en riktig toppendag idag, tjejerna har lekt snällt hela dagen, jag har donat och fejat lite, tex diskat min 3 veckorsdisk.... =)  Joo, life is good.. Så nu ser det hyfsat ut här hemma, ska väl dammsuga och torka golven innan måndag så det känns skönt att komma hem från sjukhuset. Tjuvstartade lite på skurningen, skulle byta tidning under kattskålarna och såg hur fläckigt golvet var efter kattmat, pannkakssmet (sen idag) och diskvattenskvättar och diverse oidentifierade fläckar.. Tog lite ajax spray och en disksvamp och det blev görfint kan ni tro!!
Gumman sitter i soffan hon, äter äpple och kollar på lilla mello tror jag det är, myser efter att jag tvingat ut henne på 2kms promenad.. Inser att jag fört över min lathet på henne när det gäller att röra sig, förutom lek. Ska nog få igång henne, obligatoriska promenader 3 dagar i veckan och 7 dagar i veckan för mig. Blir toppen det, trevligt och nyttigt.  Apropå lathet så hoppas jag på sovmorgon imorgon, men jag vet att dagen blir slö om jag sover för länge, men det är ju så skööönt... Jaja, sovmorgon på söndag iaf..
Tycker lite illa om att Hem o Skola kanske läggs på is ett tag, tycker fler föräldrar kunde engagera sig lite, jag tvekar inte en sekund att hoppa in i styrelsen, men intresset hos andra är inte lika stort. Jag menar, det kostar inte mycket, det är inte så himla krävande, baka eller köpa bröd mm. Jag har värdelös ekonomi, kan inte baka, är ingen driftig aktiv människa men jag vill iaf göra det jag kan. För Julias skull.
Lite bekymrad över mitt blodsocker, slutat med medicinen, men ligger så otroligt lågt för ofta, himla tur det bara är tre dagar till op så ordnar det väl till sig när jag får i mig annat än modifast =)
Ja nu ska jag väl ta och sluta gagga och hoppa i myskläderna och krypa ner i soffan med gogumman, som otåligt väntar på att Idol ska börja...
Tack o Hej 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0