Ajja Bajja......

Till middag idag provade jag modifasts potatis/purjolökssoppa... Inte direkt god, men det smakade iaf MAT och det var härligt, men samtidigt så kändes det lite ajja bajja.. Kändes som jag åt nåt jag inte fick, tur den inte var så god, eller ja, smaken var det inge fel på, men konsistensen var så mjölig.. usch...
Haft en slödag idag, som vanligt, har så svårt att ta mig för att gå ut å gå, och jag är nog för tung för gåbandet som Julia sa.. Blir tvärstopp hela tiden.. Har inte känt mig direkt hugrig idag och det känns underbart =)
Imorgon blir det en tripp till Ånge när Julia slutar, hon ska äta hos mamma å pappa och jag ska på eftervård, där ska jag få lite information/lektion i ledarskap/föräldraskap. NYTTIGT!!!   På hemmaplan diskuterar jag och gumman mitt/min jag bestämmer, senaste ämnet var om man får stå och gå i sängen, vilket jag inte tillåter då det är en loftsäng... Svaret blev såklart; Det är MIN säng...  Klart det är, men du är mitt barn och jag vill inte du ramlar ner och slår dig eller trampar igenom ribbotten... Hmmm, klurigt=)
Har även kommit ikapp min tid idag, genom att bli High Tech... Installerat drivrutiner mm och startat internetbank även jag nu.. En vän till mig blev häromveckan alldeles chockad då jag skickar mina räkningar via privatgiro... Stenåldersvarning tydligen.. haha...  Som det här med hårvård och andra kvinnliga saker... Mötte för nåt år sen min dåvarandes ex utan för rusta.. Hennes hårfön hade gått sönder så hon måste dirket köpa en ny... Åsså jag då, stenålderskvinnan från skogen...; "jag har aldrig använt en hårfön i hela mitt liv"... Idiotförklarad?? Ja verkligen.. =)  Hahaha.....
Nu är det snart slut på kvällens bolibompa och dags för nattning av trött dotter.. Slapp framför tvn blir det för mig, Biggest loser, Det okända och CSI NY, sen sova tillsammans med goaste Klös.. Natti Natti på er.

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej,

Har heller aldrig använt en hårfön... fel läggning..

du inspirerar mig att vilja äta rätt, det är skitsvårt.. :( men jag måste, ner.



Ha en fin kväll.

2010-10-04 @ 18:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0