3,2,1.....

Jo ni, nu är det stora nerräkningen =)  Gäller att ha nåt att sysselsätta sig med dom här dagarna så jag inte blir tokig.... Mitt tålamod är inte befintligt just nu känns det som..
Idag kommer sötaste Jennilie och är med oss några timmar, så då måste jag ju diska så jag kan steka lite pannkakor till tjejerna, hundvakt ska jag också vara åt lilla blindstyret Tussen.. Hoppas bara att inte katten min spöar han.. Får väl slänga ut han, katten alltså om han blir för våldsam.. =) Schäfrarna ska jag ta ut på gården en stund och ta in dom igen, kanske får Ozzy följa med på promenad också på eftermiddagen, beror på hur snäll jag känner mig..
Imorgon är det ju lördag, då ska Julia förmodligen åka till sin pappa och med dom åka på kalas i stan på söndag innan hon kommer hem till mig igen. Jag ska passa på att städa och ta ut sopor osv, för på måndag bär det av till stan för lite shopping och inläggning. Hoppas på kaffe hos en kär vän också. Har jag tur så får jag en bräda med stora hängare uppsatt ovanför elementet i lillhallen, perfekt för att hänga upp dom kommande blöta, snöiga vinterkläderna.  Har iaf en perfekt sträcka på 800 m som jag ska gå efter operationen, då kan jag sitta å hämta igen mig och sen blir det 800 m tillbaka, kanoners!!! Det blir ca 4 dagar i veckan och dom andra tre går jag en annan sväng tillsammans med Juliagumman..
Sen jag började med modifast så har jag iaf gått ner ca 4-5 kg, och dom kilona har nog varit det som fanns upptill på mig, för nu är det typ som att vara tillbaka i åttan då jag blev kallad planka.. haha, men det ordnar sig, finns bra bhar nuförtiden, annars kan jag rulla upp påsarna och sticka tandpetare genom dom, som rullader ni vet..
Det roliga är att snart kan jag ha mina gamla jeans igen, plus att jag kan sno några av en nära vän, hans jeans är görsnygga tycker jag, men inte han så det blir ju perfekt!! Och i vinter kanske jag till och med kan dra igen dragkedjan på min polarisjacka!!! TJOHOOOOO!!!!
Som det kanske märks så är jag på rätt bra humör idag... Snart blir det en tripp (med bilen dock) ner på bästa gottomaten och införskaffa lite fika åt barnen, lite sylt till pannkakan, funderar på vad jag ska hitta på till middag, kanske tar pannkakan då och nå mer snabbfixat till lunch.  Själv så har jag blivit alldeles överförtjust i mina choklad och vaniljpåsar!!! MUMS!!!!
Jag önskar iaf alla en trevlig bra dag och ett glatt humör i det höstgråa trista vädret =)

Kommentarer
Postat av: Jannice

Jag gillar rullad-planen... :)

Hoppas lillan sköter sig hos er! Annars får du höra av dig så får jag komma och ta henne i örat... :)

2010-10-08 @ 14:11:10
URL: http://rockginger.blogg.se/
Postat av: carola

Lycka till med op..går nog kanonens ska du se...tiden efteråt fixar du oxå... e riktigt avundsjuk på dig.. haha nu skulle vi bytt plats..ler...fast jag trivs liite med min bebismage just nu om jag bara kunde få må bra oxå då,så där sista gången man e gravid..

ja du e me modet du o har blogg..haha dit har jag inte kommit än..e v äl för gammal..typ.. hihi

ha det gott nu o en bra helg.

kram

2010-10-08 @ 14:21:05
URL: http://nattstjarnan.zoomin.se
Postat av: Nettan

Jannice: Hon sköter sig exemplariskt, väldigt nöjd för att hon fått bada barbiedockorna för det får hon inte göra hemma har hon skvallrat.. =)

2010-10-08 @ 15:13:18
Postat av: Nettan

Carola: Jaaa, bebismage!!! DET är kul och fint!!! Å vad gäller bloggen så visst är jag hipp..haha, börjar komma in i 2000-talet jag med... 10 år för sent... =) Ha det bra du med! Kram

2010-10-08 @ 15:14:59
Postat av: Jannice

Kan inte komma ihåg att hon bett om att få bada Barbiedockor, men okej... :) Skönt att hon sköter sig iaf...

2010-10-08 @ 15:53:02
URL: http://rockginger.blogg.se/
Postat av: Nettan

Du vet väl hur barna är, hos andra får dom alltid nya ideér, och bara för att dom inte kommer på samma sak hemma så "får" dom inte. Så är Julia hela tiden.. =)

2010-10-08 @ 15:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0