Long time no see...

Var ett tag sen jag skrev här nu, känns som livet bara liksom flytit utan nå direkta händelser. Känns som att jag lever i ett vakum, en låtsasbubbla. Sitter i min lägenhet och latar mig mest, blir såå less på mig själv och det går tyvärr ut över andra också, jag blir förslappad och latare för var dag som går.. Men så är det väl när man går hemma för länge utan jobb el.dyl.  På tisdagar har jag eftervåden och på torsdagar åker jag till ishallen med Julia, annars är det inget som avviker från lunken mellan fyra väggar.  Jag har slöat till vad gäller tvätt och disk igen, typiskt mig; gör det sen, gör det imorgon.. bla bla bla....
MEEEN!!!!!! Nu ska det bli ändring på det tänkte jag, imorgon ska jag iväg och kolla på praktikplatser =)  Jag är ju sk mupp och kodad på arbetsförmedlingen pga mitt tidigare missbruk och min ADHD, inget jag skäms över, det är snarare en fördel, jag får förståelse för mina dåliga dagar och hjälp till tusen att hitta en sysselsättning jag trivs med och klarar av... Joooo, vart ska jag då på studiebesök... ??  Håll i er.....   Jag ska till en bonde.. 4500 grisar och 400 mjölkkor.... Tror att det kan vara den förändringen jag behöver, göra nåt helt nytt liksom... Nu tänker jag ju inte utbilda mig inom det området eller så, men tror det kan vara en bra möjlighet för att hitta mig själv och komma på vem jag är och vad jag vill göra med resten av livet. Kommer nog att få en massa kloka ideér där bland gris-och koskiten =))   Om bonden nu då tar sig an mig och om jag inte gör en helvändning när jag väl kommer dit imorgon....
Idag ska min kära mamma hjälpa mig rensa i min överfyllda skrubb så jag hittar igen lite advents och julsaker, kanske nåt klädplagg och nå mysiga prydnadssaker såsom ljuslyktor osv.... Julia lär säkert hitta en massa leksaker som hon glömt också.. Ska bli skönt att kunna använda skrubben att hänga in våra kläder i istället för att trycka in allt i garderoben... 
Nu ska jag ta och åka till Ånge, apoteket och ICA står på schemat, ska bjuda mamma och pappa på mat idag och kanske kan jag lura mamma att göra en tårta som jag ska bjuda på ikväll, en viss person som ligger mig varmt om hjärtat fyller år imorgon och imorgon har jag möte på skolan så firandet blir ikväll. Nu gillar personen i fråga inte att fira födelsedag, gör inte jag heller när det gäller min, men det är viktigt för gumman att uppvakta, det hör liksom till anser hon, och det har hon rätt i. Sen även fast det "bara" är en tårta så är det ju ett sätt att visa sin uppskattning och att man bryr sig om. 
Jooo, förresten, jag har gått ner 16 kg nu, stod på 85 förra veckan så jag kan ha gått ner ett eller ett par till, men det känns kanonbra!!!   På onsdag är det dags för återbesök hos kirurgen, så då lär dom kanske mäta också, har inte tagit nå mått själv, varken före eller efter op, vill inte bli alldeles mätgalen...
Önskar alla en härlig dag i kylan!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är en fin värdefull tjej jeanette glöm inte de. Skriv upp bra rutiner på ett papper så går de lättare att komma ut ur bubblan, de är oxå bra att göra till en vana att reflektera över dagen på kvällen och titta på både ens bra och dåliga beteende, kram elisabeth

2010-11-22 @ 11:36:29
Postat av: carola

MM lätt o slöa till när man inte har nåt att göra..farligt farligt..! härligt med viktnedgången. o nyfiken som jag e så undrar jag vad de för bonde du ska till ???? har vi några sådana här i närheten

2010-11-22 @ 12:02:26
URL: http://nattstjarnan.zoomin.se
Postat av: AnnaE

Men du... det där med skrubben, disken, tvätten och att tänka: "jag gör det sen, ska bara....först..." Det kan jag säga att du inte är ensam om! Känner igen mig nåt hemskt ska jag säga dig! :P Har själv 2 skrubbar som skulle behövas göras iordning... hehe...meeen, jag gör det nån annan dag! :D

Pepp till dig från mig, Fina du! :)

2010-12-17 @ 21:59:42
Postat av: Nettan

Ja Anna, det finns ju alltid en annan dag man kan göra allt på, tur är det!!! Å skrubben blev kanon!!!

2010-12-18 @ 09:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0