Life is good....

Längesen jag skrev nåt nu känns det som.. Humöret och orken går upp och ner, men det är ju höst och i tisdags fick jag höra av mina vänner i gruppen att jag inte är ensam om att känna mig låg och håglös, kan ha med mörkret och det trista vädret att göra, lite åt höstdepressionshållet kanske för många nu.. Älskar hösten egentligen men tycker det har var dåligt med soliga höstdagar.
Julia åkte till sin pappa igårkväll och jag saknar henne redan, samtidigt som att jag tycker det känns lite bra att få vara ensam nån dag, vila, tänka över lite saker och bara rå om mig själv. Mår i allmänhet ganska bra, men har funderingar på vad jag ska göra efter den 12e, vill ha nån sysselsättning som ger mig nåt, nåt som för mig framåt och utvecklar lite. Blir en praktikplats skulle jag tro, men vet inte vad jag vill göra. Vill att det ska vara nåt som inte går på rutin, gillar när det varierar lite, nåt nytt liksom, borde inte vara så svårt egentligen när det enda jag kan är äldrevården och dagisverksamhet. Skulle vilja vara en alltiallo nånstans samtidigt som att jag inte blir "över" utan gör skillnad, kan hjälpa till, göra nåt som "företaget" kanske inte hinner med själv riktigt. Vill känna mig behövd, att jag gör skillnad. Förslag på praktikplats uppskattas om ni har nå förslag??  =)
Jag känner mig för övrigt ganska rutinerad vad gäller mina måltider nu, det går per automatik, behöver inte ställa matklockan längre... Haha.. DET känns kanon..Men har problem att äta när det är stressigt runt mig, igår var Julia extra bråkig vid middagen hos mamma med syster och hennes barn, så jag måste ha ätit för fort eller för otuggat, kunde inte äta upp hälften ens och fick dumping, dvs; maten kom upp igen. Andra gången det hände och jag känner mig alltid värdelös efter det, känns som ett stort misslyckande. Men bara att ta nya tag. Nåt som känns som en lyx däremot är att jag haft en superkock i mitt kök flera kvällar som lagar underbar mat som jag gjort små matlådor av och fyllt frysen!!!  Passar även på att sno med mig små lådor från mina föräldrar när vi ätit där.. VARDAGSLYX att slippa laga all mat själv. Förut, innan op slarvade jag alltid med maten, men är stenhård på det nu, lagar faktiskt mat 2 ggr om dagen själv om jag inte har färdiga lådor. Alltså, när Julia är hemma har jag ju gjort det ändå, men då hon äter lunch på skolan brukar inte jag laga lunch åt mig, men det är förändrat nu! Duktiga jag.. "klapp på axeln"...
 Står nu på 88-89kg, vilket jag inte vägt sen Julia var liten bebis, alltså på dryga 6 år... Känner mig smalare nu, nästan varje dag iaf, men mina kläder märks det verkligen på, vissa tröjor kan jag inte ha, för överdelen på kroppen, axlar, armar osv har minskat i omfång, byxorna mina börjar bli pösiga tom över rumpan!!! NICE!!!  Tur att det finns skärp, men på vissa byxor skulle jag behöva hängslen... Tror jag ska ha pappas gamla oranga husqvarnahängslen nånstans, som han hade när jag var liten och han jobbade i skogen...  Magen min är inte så mycket mindre, tror jag, men den känns mjukare, joo lite mindre är den nog. Köpte en massa trosor för ett år sen typ som jag inte kunnat ha då jag köpte ALLA i för liten storlek, men nu kan jag minsann ha dom och dom gamla når snart upp till armhålorna.. Intressant vetande eller hur??? ;) 
Ser fram mot måndag och skolstart igen så jag får in mina morgonpromenader på schemat igen, om jag ska vara helt ärlig så är jag verkligen inge bra på att ta mig ut och gå.. Skjuter på det hela tiden och det måste jag lära mig av med. Innan alltför sen kväll SKA jag ta en promenad idag!!! Det är en av sakerna jag ska göra idag. Borde dammsuga och städa Julias rum också, så av 3 saker borde jag åtminstone få fingrarna ur arslet och göra 2 av dom. Det är dagens mål.... Får väl se ikväll hur det gått. Har ingen karaktär, eller så är det ren och skär lathet..
Nån som känner för att haka på på en promenad här i Alby så är det bara att höra av sig...
Nu är klockan snart halv åtta, snart en timme sen frukosten, åt fiberhavregrynsgröt halv 7 i trevligt sällskap så idag är jag extra duktig.. Tillfälligt iaf, för nu tänker jag ta och krypa under täcket igen och sova tills jag vaknar. Hoppas att min Klös gör mig sällskap, han har legat på soffan hela natten, inte ens velat ut nåt, så jag blir ju lite ampen över gamlingen min. Men nu har han ätit och varit ut och gjort sina morgonbehov så nu är han säkert sugen på lite gos med matte.
Ha en toppendag allihopa!!!   Kommentera gärna vad som helst jag skriver om. Roligt med andras tankar, frågor och reflektioner =)  

Kommentarer
Postat av: Jannice

Hej!

Nu var det längesen vi hördes av. Julia måste ju få sina paket, jag var in och bytte det ena i måndags så det är klart :)

Skönt att det går bra för dig!

2010-11-05 @ 10:12:53
URL: http://rockginger.blogg.se/
Postat av: Nettan

Hej Jannice!! Joo det var längesen nu.. =) Julia kommer väl hem på måndag tror jag, eller söndagkväll. Hör av dig om du är sugen på promenad nåt i helgen.

2010-11-05 @ 12:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0