Advent =)

Idag ska jag göra lite advent, och det är nog första året jag ser fram emot det. Annars brukar jag tycka det är jobbigt, mest pga av att jag har tyckt alla mina gardiner mm har varit så fula... Men i år är jag nöjd, jag bara älskar min nya julstjärna som jag hängt i vardagsrumsfönstret =)  Köpt på rusta, stor röd med glitter och den lyser så fint =)  Kör med vita gardiner till.  Julia får panellängder, röda bakom och gråa med tomtar framför och en röd julstake. Sovrummet får gråa gardiner med lite mönster i svart och guld, dom är inte så juliga, passar kanske bättre för nyår men dom blir det och stake till. Köket blir det stake och en vit kappa med tomtar. NICE!!
På måndag får jag besked från bonden om jag får praktikplats där, hoppas både på ett ja och ett nej, skulle vara roligt att vara där med alla kossor och grisar, ska isåfall få schema över sysslor jag ska utföra varje dag, blir som att jobba på riktigt då dom kommer att räkna med mig som en anställd, kommer inte jag så måste nån annan göra mina sysslor och då blir det ju galet för både djur och människor, så det känns bra att inte bli en överflödig person som bara hänger efter dom som jobbar där.  Rädd dock för nya saker, nya människor, rädd att göra bort mig, att folk ska hata mig, att vara konstig och inte fatta något. Är ju en ganska fyrkantig person vanligtvis som inte tycker om förändringar, men mår så bra i dagsläget, bättre än nånsin, att jag känner mig redo att kliva ut ur min trygghetsbubbla. 
Besöket hos kirurgen gick bra, men har bara minskat 6cm i omfång, bra sa han men jag tycker det är rätt lite, står fortfarande bara på 85kg (-16). Tycker det står stilla så långa perioder. Men det beror kanske på att jag inte varit aktiv i motionerandet, har ju haft så ont i magen dom första veckorna och när det gick över så är det ryggvärk jag får dras med, väntar på kallelse till sjukgymnasterna, tydligen så är varenda muskel i kroppen illa därann.. 
Imorgonkväll ska jag iaf jobba 3 timmar på hemtjänsten i Ånge, det var längesen.. Ska bli skoj =)
Nu sitter gumman och väntar på frukostgröten så det är väl bäst att jag ställer mig vid spisen =)
Ha det gott i kylan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0